18. 7. 2009

Gdansk - Amsterdam 2009 - Helgoland

15.7.2009
18:00
ostrov Helgoland

Na konci kanálu jsme zakotvili kolem 15 hodiny. Zde jsme museli čekat až do sedmi do večera. Čekali jsme zde na odliv. Odvlivový proud v ústí Labe, kde se nachází i konec kanálu má sílu 3 – 5 uzlů. Když máte motor, který zvládne také 3 – 5 uzlů tak plout po nebo proti tomuto proudu fakticky znamená rozdíl mezi tím plout až 10 uzlů s proudem a nebo stát na místě :-).






V maríně na konci kanálu jsme tedy zakotvili loď jali se věnovat místnímu weis bier :-). Po horké sprše a procházce po městečku prřiléhajícímu ke zdymadlům jsme se usadili pod deštníčky hned u maríny a jali jsme se ochutnávat silné německé pivo. S pivkem v ruce a pod deštníčkem nám ani nevadilo, že se přes nás přehnaly dvě přeháňky. Před sedmou jsme se všichni zdárně nalodili a skrz druhá zdymadla jsem se s lodí odebrali do ústí Labe. Zde již nastav odliv a proud nás unášel rychlostí 6 – 8 uzlů směrem k ostrovu Helgoland. Během wachty od 8 do půlnoci jsem na moři potkali pás planktonu, který při mechanickém kontaktu zeleně fosforeskuje. Takže jsme se dlouho kochali tím jak světélkují vlny, které vytvářela naše příď.








Na Helgoland jsme dopluli kolem 4 hodiny ráno a zdrželi jsme se tam až pěti odpoledne. Po probuzení a snídani jsme vyrazili na prohlídku ostrova. Hned kousek od maríny, kde jsme kotvili nás kapitán zavedl do jednoho odchodu s alkoholem parfémy a cigaretami který vedl, nějaký jeho známý. Představil nás jak jeho posádku což pro nás znamenalo významnou slevu na vše co zakoupíme. Zároveň nám sdělil, že celý ostrov nepodléhá daním (dutty free) :-). Poté jsme podnikli cca 3kilometrovou procházku po obvodu celého ostrova. Ostrov Helgoland je v podstatě obrovský skalnatý trn čnící z moře. Procházeli jsme se na okraji útesů a kochali se nádhernými scenériemi. Další zajímavostí je, že pocelém ostrově jezdí skoro jen výhradně elektromobily (jediné vozidlo na benzin nebo naftu co jsem viděl byl jeřáb :-))Po návratu na loď se celá posádka vybavila neskutečným množstvím kontrabantu z výše zmíněného obchodu. Dotankovali jsme palivo a pitnou vodu a vyrazili jsme opět na moře. Teďka už na plachtách směřujeme po Severním moři směrem k Amsterdamu.