6. 7. 2009

Gdansk - Amsterdam 2009 - start


4.7.2009
cca 09:00
ve vlaku mezi Štětínem a Gdanskem

Po přežití úmorného pracovního dne (poslední den před dovolenou se jinak ani nazvat nedá) jsme se vypařili z rozpálené kanceláře. Doma na mě čekaly zbalené bágly, tousty od přítelkyně a zbytek včerejší večeře. Jelikož jsem místo oběda ještě scháněl eura a pracovní rukavice, tak kuřecí s těstovinami mi přišlo velice vhod. Pak následovala rychlá sprcha a poslední kontrola zda mám zbaleno opravdu všechno (neměl jsem :-) ale nabyl jsem dojmu, že mám). Ještě jsem v rychlosti přeladil kytaru (zbytečtě, při převozu se stejně rozladila) a už jsem pelášil odběžkán krosnou, kytarou a batohem před dům. Zde již čekali další dva spolucestující Lukáš a Nora. Skoro ve stejném okamžiku kdy se za mnou zaklaply domovní dveře zastavil před domem Opel Astra (1,6 combi). Nemožné se stalo možným a všechna zavazadla se nám podařilo „naskádat“ do kufru. Po naložení jsme okamžitě zamířili k nejbližší benzínce, jelikož v nádrži bylo prd, kola poloprázdná a Astra silně „přisedávala“ :-). Natankovali jsme plnou nádrž, nahustili hlavně zadní kola na předepsaný tlak (3,2 Mpa) a vyrazili po D5 směr Praha. Cesta bezproblémově ubíhala až do Berlína kde jsme na letišti vyložili Lukáše a Noru a zamířili zpět na dálnici do Štětína. Po nějakém čase se u auta začaly projevovat následující symptomy: výrazné snížení výkonu (hlavně zrychlení), zvýšení spotřeby, při nízkých otáčkách vibrace a zvuk traktoru. Dlouhodobým zkoumáním zvukových a jízdnich vlastností jsme došli k závěru, že vynechává (a posléze úplně odpadl) 1 válec motoru. Tudíž se nám z pořádně naložené Astry 1,6 stala pořádně naložená Astra 1,2 a to i věřte moc nejede. Nakonec jsme se úspěšně doplazili do Štětína. Během krátké večeře (bílá klobáska s chlebem a křenem) jsme byli konfrontování s faktem, že vlak do Gdansku nám odjíždí v 5:50 což pro nás znamená vstávat v 4:45. Jelikož bylo již 23:00 padlo velmi rychlé rozhodnutí. Rychlá sprcha a fofrem spát. Ráno jsem byl poprvé konfrontován s faktem, že se již nenacházím v české kotlině, ale o 600 km více na sever a to tím, že v okamžiku kdy jsem vstával (4:45) bylo již světlo. Od Magdiny maminky jsem se dozvěděl, že v tuto roční domu slunce zapadá cca v 10:00 a svítá cca ve 3:00. Když jsem v 5:50 nastupoval na štětínském nádraží do „rychlíku“ (cesta do Gdansku má trvat 5 až 6 hodin :-( ) již slunce pálilo tak, jako u nás v 10 dopoledne. Po cestě jsem zatím viděl, kus štětínského přístavu, spoustu větrných elektrárem, pole s konopím a spoustu řepky olejné. Až teď když jsem dopsal tento příspěvek jsme vyjeli z lesa do kterého jsme vjeli když jsme otevíral notebook. Polsko je holt velká země.